خواص سیر سیاه برای حساسیت و التهاب/09109483228
خبری
به وبلاگ من خوش آمدید

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان رفیق خوب و آدرس mosen123.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار مطالب

کل مطالب : 85
کل نظرات : 0

آمار کاربران

افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

بازدید امروز : 8
باردید دیروز : 0
بازدید هفته : 9
بازدید ماه : 47
بازدید سال : 230
بازدید کلی : 12154
خواص سیر سیاه برای حساسیت و التهاب/09109483228

خواص سیر سیاه برای دیابت و کنترل قند خون
بدن انسان می تواند از طریق عملی که هموستاز نامیده می شود میزان قند خون را کنترل کند. اما اگر بدن درست عمل نکند و هموستاز به خوبی انجام نشود، بیشتر شدن قند خون از حد استاندارد باعث بیماری دیابت می‌شود. سیر سیاه باعث بهبود عمل هموستاز در خون شده و قند خون را کنترل می کند. این کار احتمالا از طریق افزایش سطح انسولین یا کاهش مقاومت به انسولین انجام می شود (منبع)

پژوهش ها نشان می دهد که خوردن آنتی اکسیدان ها باعث پیشگیری از دیابت و مشکلات مربوط به آن می شود و سیر سیاه یکی از غنی ترین منابع آنتی اکسیدان است. آنتی اکسیدان ها در سیر به وفور یافت می شود ولی این ماده با تخمیر سیر سفید و تبدیل آن به سیر سیاه چند برابر می شود! بنابراین سیر سیاه چند برابر سیر تازه برای کنترل قند خون مفید است.

در چند پژوهش تایید شده است که سیر سیاه تخمیر شده برای بهبود دیابت و عوارض آن موثر است. (به عنوان نمونه در این مقاله)

خواص سیر سیاه برای قلب و عروق و کاهش چربی خون
سیر تازه به عنوان ماده ای مغذی که باعث سلامت قلب می شود معروف است. سیر سیاه هم به همان اندازه برای قلب مفید است. سیر و سیر سیاه هر دو پلاک های چربی درون خون و رگ ها را کاهش می دهد. این پلاک های چربی با رسوب در بدنه رگ ها باعث تنگ شدن رگ ها و عروق شده و باعث کاهش جریان خون و افزایش فشار خون می شود. فشار خون بالا می تواند منجر به سکته مغزی شود. به همین خاطر پزشکان به مبتلایان به بیماری های قلبی و عروقی توصیه می کنند سیر مصرف کنند و سیر سیاه هم به همان میزان برای سلامت قلب و عروق مفید است، با این تفاوت که خوردنش خیلی آسان تر بوده و بوی بد ندارد.

علاوه بر این، سیر سیاه می تواند باعث کاهش کلسترول و تری گلیسیرید شود که خطر ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش می دهد.

محققان دانشگاه ملی پوسان کره جنوبی تایید کرده اند که سیر سیاه به خاطر داشتن ماده هیدروکسی متیل فورفورال (۵‐HMF) خواص ضد التهابی داشته و از بیماری های قلبی عروقی مانند تصلب شراعین (گرفتگی رگ ها و عروق) پیشگیری می کند (منبع).

سیر سیاه برای بیماری بالا بودن کلسترول خون (هایپرکلسترولمی) خواصی فراتر از استاندارد طلایی دارد و کلسترول و چربی خون را به خوبی کاهش می دهد (منبع). طبق تحقیقات پیشین این ماده پر خاصیت باعث بهبود فاکتورهای چربی خون مانند کلسترول کل، تری گلیسیرید، LDL و HDL می شود.

خواص سیر سیاه برای فشار خون
همان طور که در بخش قبل توضیح داده شد سیر سیاه به خاطر خاصیت چربی زدایی از خون مانع از تنگی عروق و رگ ها شده و در نتیجه مانع از فشار خون و خطر سکته می شود.

خواص سیر سیاه برای حساسیت و التهاب
بدن در مقابل میکروب ها و ویروس ها و کلا هر موجود غریبه و مهاجمی که وارد بدن شود واکنش های بیولوژیکی از خود نشان می دهد تا آن غریبه را از بین ببرد که باعث التهاب و درد در قسمتی از بدن یا در تمام آن می شود. اما گاهی اوقات بدن به اشتباه سلول های خود را مهاجم تشخیص داده و باعث بیماری هایی مانند دیابت نوع ۱ و ۲، بیماری های قلبی و چاقی می شود. یا گاهی مواد غیر مضر مانند گرده گل ها را مضر تشخیص داده و به آن ها واکنش نشان می دهد. در این مواقع باید با داروهای ضد حساسیت و ضد التهابی واکنش نادرست بدن را کنترل کرد. یکی از مواد غذایی ضد حساسیت و ضد التهابی سیر است.

تحقیقات نشان داده است که سیر سیاه مانع از واکنش های آلرژیک و حساسیتی بدن می شود و می تواند به عنوان یک ماده مفید در درمان بیماری های حساسیتی مورد استفاده قرار گیرد. سیر سیاه خاصیت ضد التهابی خوبی هم دارد (منبع) و برای ورم مفاصل و دردهای ماهیچه‌ای مفید است. به علاوه سیر سیاه در مقایسه با سیر معمولی برای درمان بیماری های التهابی موثرتر است (منبع ۱ و منبع ۲).

گفته می شود خاصیت ضد التهابی سیر سیاه باعث پیشگیری از بیماری های مغزی مانند آلزایمر و پارکینسون می شود. مونوسدیم گلوتامات ماده ای است که در گوجه و پنیر وجود دارد و خوردن مقدار کم آن مشکلی ایجاد نمی کند. اما اگر زیاد مصرف شود می تواند به بعضی سلول های مغزی آسیب برساند. در یک پژوهش نشان داده شده که مصرف همزمان سیر سیاه با مونوسدیم گلوتامات می تواند مانع از آسیب به سلول های مغزی شود (منبع).

خواص سیر سیاه برای کبد
در یک پژوهش محققان کره ای اثر درمان با سیر سیاه را بر موش هایی که در اثر غذای چرب دچار آسیب های کبدی شده بودند بررسی کردند. نتایج نشان داد سیر سیاه اثر قابل توجهی بر کاهش وزن نداشت، اما چربی بدن و چربی کبد را کاهش داده و جلوی آسیب های کبدی را گرفت. بنابراین سیر سیاه خاصیت محافظتی برای کبد دارد و برای افرادی که به کبد چرب مبتلا هستند مفید است. در واقع سیر سیاه هم خاصیت درمانی برای کبد دارد و هم خاصیت پیشگیری از بیماری های کبدی. یک پژوهش دیگر در کره جنوبی نشان داد که سیر سیاه خواص آنتی اکسیدانی قوی دارد و یک غذای مناسب برای محافظت از کبد در برابر آسیب های کبدی ناشی از مصرف الکل است. به علاوه سیر سیاه می تواند چربی انباشته شده در کبد را کاهش دهد.

 

http://persiankharid24.ir/product/%d8%b3%db%8c%d8%b1-%d8%b3%db%8c%d8%a7%d9%87-%d8%a8%d8%b1%d8%a7%db%8c-%d8%af%db%8c%d8%a7%d8%a8%d8%aa/



تعداد بازدید از این مطلب: 35
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:









عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود